Skoltider

Igår blev det en heldag ute, åkte hemifrån runt 11 och var inte tillbaka förens runt 19-tiden.
Först blev det att hämta sista skolböckerna men också att få dom inplastade. Sen blev det en snabbis på McDonalds för att sedan bege oss iväg för att fixa skolkläder. Resan dit tog en halv evighet med buss som inte dök upp och virriga gamla gubbar som försökte förklar hur vi kunde promenera oss fram. ”Ni kan gå, ni är framme på en ca 30 minuter” , så frågar man en bit längre fram på vägen, ”oj ska ni gå, det är säkert en 3-4mil!” , vi cirkulerade runt men fick tillslut tag i våran buss som bara går 1gång i timmen ^^
Väl framme till butiken så fick jag lite Harry Potter känsla av det hela. Skoluniformer överallt, shorts, kjolar, tshirtar, kepsar, strumpor, skor, hårgrejjer. Allt uppdelat för de olika skolorna. Kände mej fnissig och tänkte mest på ”gryffindor” och de andra uppdelningarna. Allt gick iaf bra, så nu har vi sommaroutfit så vi klarar oss till november då det kanske är dags att byta till vinterutstyrsel.

image

Nu blir allt på riktigt, nästa vecka börjar Alexandra och Kevin veckan därpå. Mamma tycker nog det är pirrigast ^^

Kram!!

4 tankar om “Skoltider

  1. Kul att du bloggar!
    Vi ska ut och fixa kläderna idag 🙂
    Jag är såå nervös inför måndag…försöka att inte smitta av mig till barnen bara!

    • Ja jag tänke försöka komma ihåg nu..lite oftare (: haha
      Ja, man vill ju gärna att dom känner sej lugna me skolan. Jag är asnervös men får peppa kidsen =D
      Ha så kul idag då, det var en upplevelse (:

Lämna en kommentar